Catatan terkini

Navigation : Home / / Article : Anda Harus Menilainya

Anda Harus Menilainya

Ahad, 25 November 2007 | No Comments | Labels :

Assalamualaikum...

Moga anda berada dalam ketenangan dengan nikmat Islam dan Iman yang dikurniakan Allah kepada hambaNYA.. Kali ini, cuma mahu anda semua menilai sendiri dua gambar kat bawah nie.. nilai dengan iman dan taqwa.. bandingkan masih adakah lagi pemimpin di dunia ini yang mewarisi gaya kepimpinan khalifah-khalifah negara Islam yang terdahulu seperti Saidina Abu Bakr, Umar,Othman, Umar Ibn Abdul Aziz dan lain-lain... Fikirkan..
Satu lagi cerita terbaru.. dalam kehebatan kerajaan Islam Hadhari ingin menolong rakyat ini ada ura-ura (terdapat dalam akhbar) yang mengatakan tarif elektrik akan diNAIKKAN.. dan pak cik samy vellu juga akan menghantar cadangan kepada kabinet untuk MENAIKKAN kadar tol.. Semua barang mesti baik punya..tidak ada yang turun jika anda memilih BN kerana ia singkatan kepada Barang Naik..! salam syifa'..


"Inilah mahligai pemimpin UMNO, pembela Islam Hadhari.."



"Ini pula mahligai pemimpin tertinggi PAS pembela Islam hakiki.."



Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, Mursyidul Am PAS merangkap Menteri Besar Kelantan.
Ingin berjumpa dengan beliau..? Tak susah.. Tidak payah buat temu janji.. Anda hanya perlu ke Dewan Zulkifli, Kota Bharu setiap hari Jumaat kerana di situlah beliau memberi kuliahnya setiap minggu. Pada setiap kali waktu subuh, khususnya hari Jumaat, jika anda hadir ke masjidnya untuk bersolat, jangan terkejut pula jika anda bertemu ramai ibu-bapa yang membawa bayi-bayi untuk dicukur jambulnya oleh Tuan Guru.. Dan jika anda ke rumah beliau di waktu beliau lapang.. jangan terkejut juga jika beliau sendiri yang mengangkat dulang air untuk anda sebagai tetamu..(pengalaman yang dialami sendiri)..Ini belum termasuk gaji bulanannya yang dipotong demi masa depan dan kebaikan kerajaan yang dipimpinnya..
Justeru, anda cari lah seorang Menteri Besar yang lain di Malaysia ini yang memberi kuliah agama kepada rakyatnya tanpa mengenal jemu..setiap minggu pula tu..! Carilah juga seorang Menteri Besar yang bersama rakyat sehingga sanggup membuat perkara-perkara sekecil-kecilnya kerana rakyat seperti muncukur jambul bayi yang baru dilahirkan..dan carilah juga seorang Menteri Besar lain yang sanggup memotong wang gajinya sendiri kerana rakyat!..Carilah..!
Inilah antara beribu sebab yang membuktikan kepimpinan Tuan Guru amat disayangi dan disegani di negeri Kelantan. Kepimpinan yang membawa manhaj Islam hakiki bukan Hadhari.. UMNO ingin merampas Kelantan..? Beli cermin dan cermin muka dulu.. Rakyat Kelantan sesekali tidak akan membenarkannya..!Hidup Islam.. Membangun Bersama Islam..!

0 Responses to " Anda Harus Menilainya "

Leave a Reply