Catatan terkini

Navigation : Home / / Article : Hmmm.. RAKYAT kena tipu lagi

Hmmm.. RAKYAT kena tipu lagi

Jumaat, 23 November 2007 | No Comments | Labels :

Amat pedih di hati ini.. dan sangat tersiksa melihat suatu penipuan oleh pimpinan negara yang wallahu'alam untuk dikatakan.. hmm, lebih pedih bila melihat sebuah parti politik yg menyebarkan suatu gambar yg jelas menipu rakyat.. Gambar ini kini makin berleluasa memandangkan pilihan raya umum yg bakal menjelang tidak lam lagi.. inilah pimpinan nnegara yg terdesak.. TAMAKKAN kemenangan bukannya keADILAN..


Parti pembangkang, PAS dan PKR hari ini menggesa pihak polis supaya mendedahkan identiti lelaki yang membakar Jalur Gemilang sewaktu berlaku rusuhan di Kuala Lumpur malam Sabtu lalu.

Gambar tersebut, yang menunjukkan seorang lelaki yang memakai topi keledar, disiarkan dalam hampir semua akhbar harian utama.

Dalam satu sidang akhbar bersama di Kuala Lumpur hari ini, PAS dan PKR menegaskan bahawa polis mampu mengenalpasti lelaki tersebut.

Ketua Angkatan Muda PKR, Shamsul Iskandar Akin berkata ada sebab untuk mengesyaki bahawa mereka yang terbabit dalam insiden tersebut adalah ejen provokasi yang mahu mencemarkan nama kedua-dua parti pembangkang tersebut.

“Kita lihat gambar-gambar dalam akhbar dan kita tahu, ia diambil oleh polis," dakwanya, sambil berkata, media bahasa Cina melaporkan bahawa polis merampas kamera dari jurugambar akhbar sewaktu insiden tersebut.

p/s= klau bijak knaper polis x tembak lelaki yg bakar bendera ni? apsal pi tembak rakyat x bersalah? hmm.. apsal la lelaki ni bleh bakar bendera ni tgh jalan sesorang tanpa penyokong dan kuncu-kuncu nya.. hmmm.. dan knaper polis x pi serang.. lelaki ni bleh membakar bendera dgn tenang isy2? cam mana ni.. dan apsai klu dia ni penyiking pas cam mana bleh pakai topi helmet baju t-shirt.. cam mat rempit ni? sdgkan ketika itus suatu majlis agam ingin di adakan.. jelas gambar ni telah menipu rakyat..

Tragedi Berdarah Batu Burok jadi senjata makan tuan


KUALA TERENGGANU, 23 Sept: PAS menyifatkan usaha Umno untuk memburukkan PAS melalui Tragedi Berdarah Batu Burok ‘menjadi senjata makan tuan’ apabila rakyat membenci parti itu ekoran peristiwa itu.

Pesuruhjaya PAS Terengganu, Datuk Mustafa Ali berkata, senjata Umno itu makan tuan apabila polis menggunakan peluru hidup dalam kejadian itu sehingga mencederakan dua orang awam selepas terkena tembakan polis.

Suwandi Abdul Ghani, 37 dan Muhamad Azman Aziz, 21 cedera parah dan terpaksa menjalani pembedahan selepas terkena tembakan polis dalam kejadian pada 8 September itu.




















HIDUP! HIDUP! HIDUP RAKYAT!

0 Responses to " Hmmm.. RAKYAT kena tipu lagi "

Leave a Reply